Великий огляд Женевського автосалону 2019 року


Опубликованно 17.06.2019 00:02

Великий огляд Женевського автосалону 2019 року

Nissan

Одним з найбільш експресивних концептів нинішньої Женеви став Nissan IMq - прообраз майбутнього кросовера-класу японського бренду. Nissan проголошує своїм маніфестом електричні технології, на які в майбутньому планується перевести чи не весь модельний ряд компанії - вже принаймні в Європі до того все йде.

Тому не дивно, що новий концепт компанії має повністю електричну силову установку. Та ще й який: IMq оснащений двома електродвигунами сумарною потужністю 340 л. с., а батареї для них заряджає 1,5-літровий бензиновий мотор. Тобто фактично перед нами - гібрид, в якому ДВС виступає виключно генератором.

Вже 50 років Nissan GT-R – одне з священних імен у клубі шанувальників швидкості. Самий перший Nissan Skyline GT-R дебютував в лютому 1969-го і менш ніж за два роки завоював седан 33 перших місця на подіумах різних спортивних змагань, а купе довело переможний рахунок до 50. І це тільки перше покоління!

З тих пір багато чого змінилося – сьогоднішній GT-R, зрозуміло, і могутніше, і набагато ексклюзивніша. Спільно з ательє Italdesign, яке теж разменяло полтинник, підготовлена лімітована серія Nissan GT-R50 by Italdesign.

В якості джерела – найпотужніший GT-R Nismo, але навіть ще більш розпалений: двигун “пятидесятки“, зібраний вручну, розвиває 720 к. с. і 780 Нм. У рамках серії буде випущено, як неважко здогадатися, 50 автомобілів. Ціна кожного – 990 000 євро, і при цьому майже всі екземпляри вже замовлені. Красиво жити не заборониш!

Ніссановський электробестселлер Leaf отримав у всіх сенсах заряджену версію. Варіант під назвою Leaf e+ обзавівся не тільки електромотором потужніший (160 кВт), але і покращеною батареєю. Новий акумулятор Leaf e+ зберіг колишні розміри, але тепер здатний запасти вже не 40 кВт·год, а 62.

Досягли цього, збільшивши енергетичну щільність комірок батареї і рационализировав їх розміщення в блоці – їх тут 288, а у колишньої батареї 192. В результаті запас ходу зріс на 40% – Nissan запевняє, що його новинка може проїхати 385 км, причому в адекватному вимірі за дуже правдоподібного стандарту WLTP.

Для порівняння – у машини з батареєю на 40 кВт·год пробіг становить 270 км, чого, загалом, вистачає багатьом бюргерам, але явно не тим, хто хоче їздити на електромобілі в тривалі подорожі.

З набагато більш потужною силовою установкою Leaf e+ здатний залишити далеко позаду бензинових і дизельних однокласників: першу сотню він розміняє за 7,1 с. Так що всі асоціації з нудним тролейбусом просимо відкинути геть.

Mitsubishi

Кросовери впевнено витісняють седани, хетчбеки і вени – маркетологи змогли переконати споживачів, що їм обов'язково потрібен “позашляховик“. Але останнім часом намітився внутрішній канібалізм.

Безліч свіжих концепт-карів не мають класичними пропорціями великих піднятих універсалів і претендують на звання купе-кроссовера. Модно ж! Концепт-кар Engelberg Tourer натякає на вигляд Аутлендера четвертого покоління. Грубуватий зовні, просторий всередині: три ряди сидінь.

Інтер'єр набагато цікавіше, ніж у кросовера Eclipse Cross. Якщо подумки спростити обробку і замінити сенсорну центральну консоль (вона пологий, як у Porsche) кнопкової, вийде цілком товарний салон. Проти нинішнього Аутлендера – космос!

Оновлений ASX – машина більш приземлена. Йому пішов десятий рік, і це четвертий “фейсліфт“! На мій погляд, самий вдалий рестайлінг за всю кар'єру ASX. З вузькими фарами, масивної гратами радіатора з хромованими “шаблями“ кросовер не виглядає на свої поважні роки.

Крім LED-фар і нової мультимедиасистемы з восьмидюймовым екраном, інших технічних оновлень немає: двигуни, коробки, трансмісія – все без змін. Будемо сподіватися, що і ціна залишиться колишньою.

Citroen

Автомобільний світ майбутнього – це не приватні машини, а капсули загального користування. Як мінімум електричні, а надалі і з повністю автономним управлінням. У рік свого сторіччя Citroen заглядає в це майбутнє чарівним кубиком на колесах по імені Ami One.

Двомісним автомобільчиком довжиною 2,5 метра можна рулити не маючи прав. Спілкування з машиною – через смартфон. Багажника немає, тільки дві відкриті майданчики для легких сумок та пакетів. Вони розташовані прямо в салоні – перед пасажиром та за сидіннями. Запасу електроенергії вистачає на 100 км.

KIA

Корейці розсекретили концепт-кар Imagine, в якому круто замішані седан фастбек, купе і кросовер. Можливо, тому мені машина здалася спірною і в певних ракурсах – диспропорційною.

Фірмовий “ніс тигра“ від Пітера Шрайера трансформувався в “маскутигра“. Не інакше дві горизонтальні смуги символізують хижо примружені очі мисливця. Мають корейці право на таку алегорію: в будь-якому класі Kia «пожирає» конкурентів, як насіння.

Приладова панель являє собою каскад з 21 дисплея. Вони розкриті віялом – немов колода гральних карт, але з місця водія ці “картинки“ складаються в цілісне зображення. У Kia не зійшли з розуму, а тонко поддели грандів автомобільного світу, які захоплено змагаються, у кого більше дисплеїв і у кого вони більші.

Skoda

Можливо, ви вже чули про китайський кросовер з тим же ім'ям, але можете викреслити ту машину з пам'яті: європейський Kamiq – це зовсім інший кросовер. Китайський Kamiq побудований на старій платформі PQ, скромно обладнаний, на нього ставлять невибагливий півторалітровий атмосферник. Це недорогий автомобіль (у Китаї – від 14 000 доларів), розрахований на не занадто вимогливих покупців.

А європейський Kamiq – машина іншого сорту. Пристойні матеріали обробки, клімат-контроль, мультимедийка з екраном діагоналлю до 9,2 дюйма, електропривод дверей багажника... Гідна заміна пішов Yeti!

Kamiq побудований на платформі MQB A0 і фактично є позашляхової версії нового хетчбека Skoda Scala (а заодно – перелицьованим Seat Arona). Гамма двигунів по-фольксвагенівськи широка. Молодший трициліндровий турбомотор 1.0 TSI розвиває всього 95 л. с. і спарений з п'ятиступінчастою механікою.

Є більш потужна “турботройка“ 1.0 TSI (115 л. с.), газовий двигун 1.0 G-Tec (90 л. с.), чотирициліндровий мотор 1.5 TSI (150 л. с.) і чотирициліндровий дизель 1.6 TDI (115 л. с.). Коробки – шестиступінчаста механіка або семиступінчастий робот DSG.

А тепер – про сумне. Хороша машина коштує хороших грошей. Kamiq з'явиться на європейському ринку в другій половині року і в середній комплектації коштуватиме близько 20 тисяч євро.

Ferrari

Незважаючи на повністю оригінальне позначення, Ferrari F8 Tributo є розвитком моделей 458 Italia і 488 GTB. Двигун без змін переставили з купе 488 Pista.

Новинка трохи важче, тому при старті з місця 720-сильному мотору потрібно на доставку стрілки спідометра до позначки “100“ 2,9 секунди замість 2,85.

З характерних зовнішніх відмінностей – вентиляційні отвори для охолодження гальм над фарами і чотири ліхтаря задніх замість двох.

Volkswagen

Німецький автогігант неабияк наляканий “дизельгейтом“. Машини з шильдиками TDI ще випускають, але на виставці дизельна тема була під суворим табу. Я навіть не впевнений, що стояли на стенді Мультивэна і Амарока були мотори під капотом: могли і вийняти, щоб не гнівити екологічних богів.

Фірма Audi, рассекретив за лічені дні до виставки кросовер SQ5 TDI, теж не ризикнула їм хвалитися і викотила на стенд бензинову “єску“.

Volkswagen придумав для перспективних електромобілів суббренд I. D. і побудував з осені 2016 року п'ять концепт-карів: хетчбек, компактвен, крос-купе, седан і вантажівка. Щоб підкреслити гнучкість “візки“, зробили пляжний всюдихід VW I. D. Buggy – електричний і задньопривідний.

Мотор в 204 сили дозволить “запалити“, а 250 км автономності повинно вистачити для прогулянок. Volkswagen планує продавати платформу на бік – щоб невеликі фірми могли будувати на її базі різні спеціалізовані автомобілі, включаючи баггі.

Mercedes-Benz

Підрозділ AMG відмовляється від двигунів V12! Останнім з могікан став седан Mercedes-AMG S 65 Final Edition, який збудують у 130 примірниках. Похмурий настрій від цієї новини підтримує чорно-бронзова обробка.

Ательє AMG продовжить збирати мотори V12 для Майбахів, але заміни цьому монстрові вже не буде. Епоха йде.

Mercedes-Benz GLC переніс планове оновлення в середині життєвого циклу (рестайлінг версії Coupe ще попереду). Якби не помітно змінена графіка габаритних вогнів, машину не відрізнити від старої – хто пам'ятає напам'ять всі вигини ліній на бамперах? Кермо – з сенсорними панелями.

Широкоформатний дисплей мультимедийки (діагональ 10,25 дюйма) – опція, так само як і цифрова панель приладів. Їх не стали об'єднувати в єдину панель, як на інших Мерседесах. Це рішення запровадять тільки при повноцінній зміну покоління.

Бензинові і дизельні дволітрові “четвірки“ – нові, але діапазон потужності залишився приблизно тим же: 163-258 європейських “коней“.

Renault

В Україні в ціні седани класу, а європейці віддають перевагу в цих же габаритах хетчбеки. За підсумками 2018 року лідирує Renault Clio (328,9 тисячі машин).

У Renault побоялися злякати удачу, а тому зовнішність Clio змінилася неістотно. Хіба що фари видають наступника. Всередині сталося спотворення простору. Довжина машини скоротилася на 14 мм, а багажник виріс в обсязі відразу на третину: з 300 до 391 літра!

Перевірив, не на шкоду заднім пасажирам. Ні! Сидіти цілком стерпно, тут не тісніше, ніж в однокласниках. Але краще відразу перебратися вперед, щоб оцінити вертикальний “планшет“ і недоступну перш цифрову комбінацію приладів.

Сучасно, але абсолютно ніякого вау-ефекту. Подекуди навіть розчаровує неякісний пластик.

Peugeot

Побачивши його, я відразу забув про Clio. Якщо б це були не стенди на мотор-шоу, а дилерські центри, в Renault не було б жодних шансів. “Левеняті“ фантастично йде і агресивний дизайн, і ультрамодерновая приладова панель, і рекламний жовтий колір “вирви око“.

Французи намагалися в дрібницях. Взяти, наприклад, їх фірмову комбінацію приладів, на яку дивишся над кермом, – тепер вона тривимірна.

Peugeot 208 представлений не тільки з ДВС, але і в электроварианте: 136 сил, батарея на 50 кВт·год, 8,1 секунди до сотні і 340 кілометрів автономності.

Mazda

Класицизм або модерн? Чинна класика чи безбашений рок? Спитаю простіше: седан або хетчбек? Бо ці два кузова в новому сімействі Mazda3 різняться за своїм сприйняттям саме так. Седан – суворий і делікатний, але витончений і леткий: в точності як старша “шістка“.

Хетч підриває підвалини і зорово завжди рве з місця – навіть якщо він смирно стоїть. Він дуже сміливий: злітає лінія скління на задніх дверях, бойко заломленная кришка багажника з ефектним спойлером – це здорово, такого від Мазди давно хотілося. Упевнений: навіть в Україні, хетчбек вдало вистрілить.

Інтер'єр – суцільний захват: “трійка“ разом з CX-30 на нинішній Женеві стали автомобілями, з яких найдовше не хотілося виходити і в яких на швидкий погляд серфера виставки не вдалося вихопити жодного недолік.

В стилі – розумний і красивий мінімалізм, в обробці та оснащенні – феєричний максималізм дуже високої якості матеріалів та гідного наповнення.

Приладова панель прикрашена великим 7-дюймовим кольоровим дисплеєм, а консоль вінчає і зовсім 8,8-дюймовий широкоформатний екран: головна частина оновленої бортової системи MZD Connect з поліпшеною навігацією і допрацьованим сервісом розпізнавання голосових команд. Природно, підтримка Apple CarPlay і Android Auto додається. А ще – акустична система Bose з 12 динаміками.

Європейці поїдуть на дволітровому бензиновому моторі (122 л. с.) з отключаемой половиною циліндрів і 1,8-літровому дизелі (116 к. с.). Однак для нас основним бензиновим двигуном стане 1,5-літровий. Потужність його майже така ж, 120 л. с., та й витрата палива приблизно аналогічний: 6,2–6,4 л/100 км в змішаному циклі.

Так що ми точно нічого не втратили, особливо якщо врахувати, що дволітровий агрегат можна замовити. В Україні цю іскрометну новинку ми сподіваємося побачити вже до літа.

Ще задовго до початку автошоу ми в редакції знали, що Mazda має намір показати в Женеві новий кросовер – але, звичайно, не відали, яким він буде. Коли блискуча завіса таємниці була зірвана, сюрпризом став новий форм-фактор індексу моделі: Мазді з її розбагатілим поруч вже не вистачає однієї цифри!

Отже, зустрічайте: Mazda CX-30 - цей індекс явно натякає на близьку спорідненість з новою “трійкою“. Новинка побудована на спільній зі свіжою Mazda 3 платформі Skyactiv-Vehicle Architecture.

Машина вийшла помітно крупніше CX-3, але таки трохи компактніше CX-5 – цілком виграшний варіант для тих, кому молодшої моделі замало, а велика сприймається занадто сімейної.

Інтер'єр спроектований в актуальному для нинішньої Мазди ключі філантропії: максимум добродушного м'якого комфорту, благородного якості та вільного простору. Вибір матеріалів обробки вражає: це рівень преміуму, а не масового сегменту.

Оснащення теж преміальне – чого варта одна тільки класна аудіосистема, динаміки якої розташували у відповідності з акустичними особливостями кузова.

Що під капотом? Бензинові і, уявіть, дизельні мотори, що задовольняють нормам Євро 6 – японцям не страшний дизельгейт. Всі бензинові версії отримають технологію Mazda M Hybrid.

Також “тридцятка“ отримає новий мотор Skyactiv-X, в якому суміш запалюється від стиснення - його характеристики компанія поки не розголошує.

В Україні новинка буде безсумнівно – але поки точно невідомо, коли саме: швидше за все, ближче до кінця року.



Категория: Авто